marți, 20 septembrie 2011

Făt mort în mama pasată de medici

Medicii din Târgu Cărbuneşti i-au refuzat cezariana, iar copilul a fost născut mort la Târgu Jiu
O tânără, internată în Spi talul Târgu Cărbuneşti  de trei zile, a născut un  copil mort, după ce medicii au refuzat să-i facă operaţie de cezariană şi după ce a fost plimbată între spitale. Femeii i se recomandase naşterea prin intervenţie chirurgicală. Medicii de gardă de la Spitalul Târgu Cărbuneşti, unde femeia se afla de joia trecută, au refuzat operaţia.

Scuză penibilă a medicului de gardăTânăra de 31 de ani fusese internată încă de la jumătatea săptămânii trecute, pentru a fi monitorizată înainte de naştere. Duminică dimineaţa, a simţit că i-a sosit sorocul. Medicii de gardă nu au făcut însă nimic pentru ca bebeluşul să fie adus pe lume:

“Când am venit eu în gardă, la ora opt, am văzut-o, am sunat medicul curant, nu ştiu ce s-a întâmplat între ora patru şi ora opt, că a fost supravegheată sau nu. Am trimis-o la Târgu Jiu, pentru că începeau să apară complicaţii cu copilul”, a afirmat Claudia Roibu, medic la Spitalul Târgu Cărbuneşti.

Doctorul care efectuase garda pe timpul nopţii nu a vrut să spună de ce nu a intervenit atunci când tânăra a acuzat primele complicaţii. “Nu am făcut nimic! Nu vreau să comentez”, a afirmat dr. Cătălin Tănase.

«Nu puteam să fiu coerent la ora şase dimineaţa»
Medicul care a urmărit evoluţia sarcinii femeii şi a indicat cezariana era plecat din localitate, deşi programase intervenţia chirurgicală pentru aceeaşi zi.

“Eu vineri i-am făcut ecografie. De vineri, eram în weekend. Fata, duminică dimineaţa, m-a sunat, eu am sunat medicul de gardă, pentru că eram plecat. M-a sunat la ora şase, nu puteam să fiu coerent la ora şase dimineaţa”, a declarat medicul ginecolog Damian Diţescu.

După aproape 10 ore de la declanşarea travaliului, femeia a fost transferată la Spitalul Judeţean din Târgu Jiu. Prea târziu însă pentru bebeluş, care a fost adus pe lume mort.

“Mămica venită era internată acolo de joi, a fost primită în secţia Urgenţe, la noi, deja fătul era decedat, nemaifiiind prezente bătăile cordului. Se vor lua măsuri, se va analiza situaţia”, a afirmat Elena Piţian, purtătorul de cuvânt al Direcţiei de Sănătate Publică Gorj. 

Al patrulea incident în ultima lună


Medicii de la Spitalul Târgu Cărbuneşti au motivat că nu au avut sală de operaţie şi nici trusă de instrumentar sterilizat.

“Eu am spus că nu am a doua mână, nu am sala sterilă, nu aveam neonatolog şi trebuie să meargă mai departe, că încep problemele. Nu mă acuzaţi pe mine”, a încercat să motiveze medicul Claudia Roibu.

Conducerea Spitalului Târgu Cărbuneşti a declanşat o anchetă, directorul susţinând că la unitatea pe care o conduce sunt toate condiţiile medicale. Acesta este al patrulea incident, ajuns în atenţia publică, în ultima lună. Asta după ce o tânără a murit, in secţia în care era internată cu o banală amigdalită, iar un bărbat a decedat după ce a fost diagnosticat greşit. O bătrână a intrat în comă după ce i-a fost administrat un tratament pe care familia l-a considerat greşit.
Sursa: http://www.editie.ro/mod.php?mod=stiri&sectiune=online&idcat=14&idstire=105837&title=Fat-mort-in-mama-pasata-de-medici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu